ÁPRILIS KÖZEPÉN AUTOMATIKUSAN LEÁLL A FŰTÉS – ÍGY KÉRHETŐ A FOLYTATÁS

2024.04.09. 09:41:18

Április 15-e hivatalosan a fűtési idény végét jelzi, amikor az időjárás alakulásától függetlenül, a helyi önkormányzati rendelet értelmében a SZÉPHŐ Zrt. városszerte leállítja a szolgáltatást a távhős otthonokban.

illusztráció panelok
Aki a hónap közepétől kérni szeretné a folytatást, jelezheti igényét az illetékes fűtési megbízottnak, lakásszövetkezetnek vagy közös képviselőnek. A lakásoknak külön-külön nem, csak a háztömböknek, a lakóközösségek egésze részére adható fűtési célú hő. Az arra jogosultak a SZÉPHŐ Zrt. internetes felületén gyorsan bejelenthetik igényüket a folytatásra, de a távhőszolgáltató lehetőséget biztosít személyesen is eljárni a Honvéd utcai ügyfélszolgálati irodában.

Fontos, hogy az április 15. után kért fűtéshosszabbítás esetében a leállás nem lesz automatikus, az erre vonatkozó igényt külön jelezni kell a távhőszolgáltatónak.

A cég rendelkezésre állási kötelezettsége miatt, a házak belső rendszerét érintő átalakítás a fűtési szezon végéig, vagyis május 15-ig nem végezhető. A rendszereknek ugyanis addig feltöltve, kilégtelenítve, indulásra kész állapotban kell maradniuk.

A fűtésátalakítások szabályokhoz kötöttek, tehát aki módosítaná a lakáson belüli fűtésrendszert, azt csak a SZÉPHŐ Zrt. előzetes hozzájárulásával teheti meg. A panelépületekben a lakások számától függetlenül, a fűtési rendszerre egy nagy egységként kell tekinteni. Az egyes lakásokban elvégzett átalakítások hatással vannak a többi otthon fűtésére is. A cég munkatársai tanácsokkal szolgálnak a radiátor kiválasztásához és a szerelési munkálatokhoz is. A kivitelezéshez szükséges ürítést-töltést a közös képviselőn, fűtési megbízotton, lakásszövetkezeten keresztül lehet megrendelni május 15. után.

Bár a munkálatokat csak a fűtési időszakon kívül lehet megkezdeni, arra előkészülni, a szükséges távhőszolgáltatói jóváhagyást, mivel az nem évül el, beszerezni az évben bármikor lehet, így elkerülhető a hosszabb várakozási idő.

Az igények benyújthatók gyorsan, kényelmesen a társaság elektronikus ügyfélszolgálati rendszerén, amely a https://ugyfelszolgalat.szepho.hu webcímen érhető el. Amennyiben nem rendelkezik internetes hozzáféréssel, keresse fel személyesen, nyitvatartási időben a SZÉPHŐ Zrt. Székesfehérvár, Honvéd utca 1. szám alatti ügyfélszolgálatát. A távhőszolgáltató igyekszik a kérelmeket rövid időn belül megválaszolni, de előfordulhatnak olyan időszakok, amikor csak a maximális 30 napos határidővel tudják kiállítani a szükséges dokumentumokat.